Річний звіт по Ярославецькому  закладу дошкільної освіти «Пролісок» за 2020 рік

    Ярославецький заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Пролісок» здійснює освітньо-виховну діяльність відповідно до Закону України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про захист дитинства», Статуту ДНЗ. Зміст роботи ЗДО визначається Базовим компонентом дошкільної освіти та здійснюється на основі програми «Я у світі». Пріоритетність завдань визначалась у формувані здоров'язбережувальної компетенції шляхом упровадження здоров'язберігаючих технологій в освітній процес та формування соціально-комунікативної компетенції в процесі національно-патріотичного виховання дошкільників.

   Режим роботи ЗДО «Пролісок» - 9 год . У закладі функціонує одна різновікова група у кількості 11 дітей.

   Діти старшого дошкільного віку добре підготовлені до школи. У них сформовані елементарні моральні норми, розвинуті пізнавальні інтереси, самостійність, відповідальність. У дітей виявляється готовність до встановлення та підтримання емоційно-позитивних стосунків з дорослими та однолітками.

   Освітній процес забезпечують 3 педагогічних працівника.

За рівнем освіти:

1 -вища освіта;

1 - середня спеціальна педагогічна;

1 - вища незакінчена;

   Основним напрямком удосконалення рівня професійної компетентності педагогів ЗДО є професійне самовдосконалення шляхом цілеспрямованої самоосвітньої діяльності.

   З метою підвищення педагогічної майстерності вихователів, спрямовуючи освітній процес на виконання головних завдань, були сплановані та проведені упродовж 2020-2021 н.р. різні форми методичної роботи. Проведені педагогічні ради відзначались актуальністю, науковістю, та доцільністю тематики з використанням різних форм і методів. Тематика педагогічних рад відповідала ключовим завданням на 2020-2021 н.р. Система методичних заходів була спрямована на розвиток професійної майстерності та творчого потенціалу педагогічних працівників з врахуванням запитів вихователів. Педагоги активно брали участь в індивідуальних та групових формах роботи ЗДО та району.

   Значна увага приділялася різним видам дитячої діяльності: навчально-пізнавальній, ігрові, трудовій, художній, мовленнєво-комунікативній, руховій, про що свідчать записи в перспективних та календарних планах.

   Варто відзначити батьків, що беруть участь в заготівлі овочів на осінньо-зимовий період. Заклад забезпечений овочевою продукцією на осінньо-зимовий період. Батьки сплачують 40% від вартості харчування на день. З місцевого бюджету - 60%. Усі продукти харчування, що надходять до ЗДО відповідають вимогам державних стандартів, супроводжуються накладними, сертифікатами якості, висновками санітарно-епідеміологічної експертизи. Одним із важливих моментів контролю за якістю харчування дітей в ЗДО є виконання затвердженого набору продуктів, що реєструється сестрою медичною старшою в «Журналі обліку виконання натуральних норм харчування». На основі даних цього журналу кожні 10 днів проводиться аналіз, а вразі потреби - корекція харчування. 

   Важливо відзначити, що в ЗДО створено необхідні умови для забезпечення здорового способу життя дитини. Оформлення листка здоров'я, проведення антропометричних вимірювань дає можливість здійснювати індивідуальний підхід під час фізкультурно-оздоровчої роботи.

   ЗДО працює у взаємодії із Ярославецькою початковою школою. Психологічне вивчення здійснювалося за методикою А. Керна-Я. Йерасека і складалося з двох частин:«Орієнтовний графічний субтест»: на виявлення зоровомоторної координації, розвитку дрібних м'язів руки та довільності поведінки»;«Вербальний субтест»: на виявлення загального психічного розвитку дитини, рівня сформованості розумових операцій і розвитку зв'язного мовлення, загальний рівень мислення, кругозір, розвиток соціальних якостей. Узагальнені результати психолого-педагогічного обстеження та рівень засвоєння вихованцями знань, розвиток їх умінь і навичок відповідно програмових вимог свідчать, що діти готові долати перші труднощі шкільного життя. Показники готовності дітей до навчання в школісвідчать про раціональну організацію розпорядку дня, чергування навчальної з іншими видами розвивальної діяльності.


   Упродовж минулого навчального року колектив закладу працював над проблемами:

  • продовжувати вдосконалювати роботу щодо національно-патріотичного виховання дошкільників.Патріотичне виховання дошкільників.
  • спрямувати роботу педагогічного колективу на забезпечення систематичного підходу до охорони життя і збереження здоров'я дітей раннього та дошкільного віку дітей, у тому числі, з особливими освітніми потребами, продовжувати створювати в ЗДО здоров'язбережувальне середовище, цілісну систему формування культури здоров'я в єдності з батьками.
  • забезпечити наступність в роботі з дітьми старшого дошкільного віку та початковими ланками освіти.

   З метою вдосконалення професійної майстерності щодо реалізації проблемних питань проведені консультації:

1. Завдання та принципи патріотичного виховання.

2. Використання інноваційних педагогічних технологій.

3. Виховання патріотичних почуттів засобами краєзнавства.

4. Розвиток креативності дітей через практичну діяльність.

5. Удосконалити уміння і навички педагогів щодо орга­нізації патріотичного виховання до­шкільників.

6. Турбота про здоров'я дитини - найважливіше завдання педагогів.

7. Особистість дитини: здоров'я та фізичний розвиток.

8. Підвищення рівня фізичних сил дитини за допомогою природних факторів.

9. «Все починається з добра» (емоційно-ціннісний розвиток).

10. Педагогічна етика спілкування.

11. Підготовка дітей до школи.

   Упродовж навчального року проводилась поглиблена робота з питань організації освітньої роботи щодо патріотичного виховання та охорони життя і здоров'я дітей у закладі дошкільної освіти. Було встановлено, що вихователі приділяють належну увагу питанням планування освітнього процесу з планах роботи, при цьому враховуються види дитячої діяльності, їх чергування: розвиток мовлення, ознайомлення з навколишнім, малювання, ліплення, аплікування, музичні заняття та розваги. Календарні плани роботи вихователів відображають розгорнуту роботу з дітьми на заняттях, а саме, програмовий зміст, де чітко вказані навчальні, розвивальні та виховні завдання, обладнання та матеріал, що використовуються під час занять, наочні та демонстраційні зразки, роздатковий матеріал.

   Слід зазначити, що вихователі ретельно готуються до роботи з дітьми: чітко планують роботу, опрацьовують методичну літературу, продумують організацію занять, використовують різноманітний матеріал під час роботи, Інтернет - ресурси; звертають увагу на те, яким попереднім досвідом володіють діти, які знання, вміння та навички вони мають, як застосують їх у різних видах пізнавальної діяльності. Заняття з дітьми педагоги намагаються проводити нетрадиційно,інтегруючи пізнавальні та продуктивні види діяльності.

   З метою зміцнення та збереження фізичного, психічного і духовного здоров'я вихованців, формування фізичних вмінь та навичок, виховання стійкого інтересу до рухової активності колектив закладу проводить відповідну роботу з питань пошуку оптимальних шляхів фізичного розвитку та медичного обслуговування дошкільнят. Весь фізкультурно-оздоровчий режим у ЗДО спрямований на збереження і зміцнення здоров'я дошкільників, своєчасне формування у них життєво важливих рухових умінь і навичок, розвиток фізичних якостей, забезпечення належного рівня фізичної підготовленості й фізичної культури взагалі, ознайомлення з будовою та основними функціями свого тіла, виховання стійкого інтересу до рухової активності, вироблення звички до здорового способу життя. В ході переглянутих занять з фізичного розвитку засвідчив, що інтерес дітей до занять фізичною культурою достатньо високий. Більшість дітей прагнуть правильно виконувати усі види основних рухів, намагаються зберігати правильну поставу, із захопленням займаються ранковою гімнастикою під музику. Заняття з фізичної культури проводяться методично вірно, враховуючи вік дітей, мають чітку мотивацію на зміцнення здоров'я. Слід зазначити, що під час проведення роботи з фізичного виховання педагоги суворо дотримуються техніки безпеки, що запобігає дитячому травматизму. Але існує ряд недоліків в керівництві сюжетно-відображувальними іграми:

- вихователі недостатньо володіють знаннями щодо розгортання сюжету відповідно до віку дітей;

- недостатня кількість ігрового матеріалу для практичної діяльності дітей.

   Спостереження інших режимних моментів засвідчив, що вихователі на достатньому рівні володіють сучасними педагогічними формами, методами та прийомами, але для організації проведення прогулянок, не завжди продумують використання дидактичних ігор, атрибутів, виносного матеріалу тощо.

   Виходячи з аналізу освітньої і методичної роботи за 2019-2020 н. р., враховуючи досягнення і перспективи розвитку, нормативно-правові акти МОН України, методичні рекомендації СОІППО та з метою усунення недоліків і забезпечення більш високої якості освіти, ефективного педагогічного впливу на розвиток особистості дитини. Педагогічний колектив закладу визначив пріоритетні завдання на новий навчальний рік:

  • Формування економічної грамотності дітей дошкільного віку засобами ігрової діяльності.
  • Продовжувати роботу з патріотичного виховання дошкільників.
  • Активізувати роботу щодо вдосконалення роботи з фізичного виховання.

 

© 2017  41331 "Пролісок" с. Ярославець, Кролевецький р-н, Сумська обл., вул. Перемоги 5 yaroslawetskiydnz@ukr.net 
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати